סגולה לשפעת ולביטול גזרות
“הוֹי כִּי גָדוֹל הַיּוֹם הַהוּא מֵאַיִן כָּמֹהוּ וְעֵת צָרָה הִיא לְיַעֲקֹב וּמִמֶּנָּה יִוָּשֵׁעַ” (ירמיהו ל, ז)
פעם הייתה תחושה שהציבור שלנו חסין, שאין מה לדאוג וכל מי שילך בדרך טובה לא יינזק עד כדי כך שאם קרה אסון כזה או אחר היינו צריכים לתרץ לעצמנו למה קרה האסון, ובשונה מציבור אחר היינו מחפשים איך לתקן את המעוות וקודם חיפשנו בנו. חיינו באופוריה כזאת שנים רבות עד לאחרונה אנחנו חווים בציבור שלנו, ובכלל היהודים, צרות רבות ואסונות, מחבלים אכזריים ומגפות שונות שלא ציפינו.
ואני בטוח שזו תחושה של כולם, שהיום לקראת הישורת האחרונה הקב”ה נוהג בבניו ביד קשה ואין מי שיברח ממנו וכך גם חכמים אומרים (סנהדרין דף צח עמוד ב) אמר רבי יוחנן: ייתי ולא איחמיניה.
אך הנביא מנחם אותנו ואומר “הוֹי כִּי גָדוֹל הַיּוֹם הַהוּא מֵאַיִן כָּמֹהוּ וְעֵת צָרָה הִיא לְיַעֲקֹב וּמִמֶּנָּה יִוָּשֵׁעַ” (ירמיהו ל, ז) ואל לנו לשכוח את נבואת ישעיה שאמר לחזקיה מלך יהודה כי מת הוא ולא יחיה וארז”ל כי מת הוא בעוה”ז ולא יחיה לעוה”ב. א”ל חזקיה: אמאי? אמר ליה ישעיה: משום דלא עסק בפריה ורביה. אמר ליה א”כ הב לי ברתך. א”ל ישעיה כבר נגזרה הגזירה. א”ל יחזקיה בן אמוץ כלה נבואתך וצא כך מקובלני מבית אבי אבא (דוד הע”ה) אפי’ חרב מונחת על צוארו של אדם אל ימנע עצמו מן הרחמים. שאם כבר נגזרה הגזירה ואין עוד תקוה למה זה שלחך ה’ אלי וכי יש לו בשורה טובה לבשרני.
לכן אל לנו להתייאש אלא להמשיך לבקש מאת השם שאפילו בשעת צרה זו יעזרנו ויושיענו וידוע שתפילת צדיק עושה הרבה ולכן יש ללכת לגדולי הדור ולבקש עוד ועוד ולעשות עוד ועוד מאמצים והשתדלויות לתיקון העוון.
ולכן באנו כאן לתת לכם עוד כמה סוגי השתדלויות שתוכלו להוסיף ואי”ה בזכותכם ניוושע כולנו אמן.
אמנם הכותרת היא תהלים החיד”א אך הוא היה נודע עוד לפני כן בשמו האמיתי ‘ליקוטי תהלים’, ואינו תהלים החיד”א כלל שכבר היה לפניו, רק לאחרונה נקראת על שמו הואיל והוא מזכירו כמה פעמים כדלקמן. וזהו ספר תהלים כולו מסודר על פסוקיו לפי אותיות האלף בית.
“הנה באמת כבר מבואר מקורותיו וסגולותיו בהקדמת תהלים הנ”ל, כל מדפיס בלשונו, ואלו מהמקורות:
בס’ קיצור של”ה (בסופו ) כ’ בזה”ל: שמעתי מחכם א’ ממדינת פולין מה שראה שפעם א’ היה צרה גדולה ב”מ על העיר ואמר החכם שלהם שיאמר כל א’ וא’ אותן פסוקים תהלים באותיות של שם אותה העיר ר”ל, ע”ד משל אם העיר נקראת רוטינבורג אמרו כל הפסוקים שבהלים המתחילים באות ר’ ואח”כ כל הפסקים שמתחילים באות ו’ ואח”כ פסוקים שמתחילין באות ט’ וכן כולם עד גמירא והוא סגולה אמיתית בעזרת האל יתברך, ואמר אותו החכם שכן הוא קבלה בידי ממקובל גדול שזהו סגולה לכל הצרות שלא יבואו”.
ורבינו החיד”א בריש ס’ יוסף תהלו (מעלות תהלים טז) כ’: לחולה ילמדו י’ אנשים פסוקי תהלים המחילים בכל אות מאותיות שמו, וכמו”כ בספרו סנסן ליאיר (סי’ יא) בין הדברים המועילים לרפואה (אות ב) הביא: ‘ילמדו פסוקי תהלים מאותיות שמו מס’ לקוטי תהלים.’, ובספרו כף אחת (סי’ ה) הביא תפילה לומר ‘אחר פסוקי תהלים באותיות שם החולה’.
והגר”ח פלאג’י בספרו הכתוב לחיים (בהקדמה) כ’ בזה”ל: ‘מה שנהגו ללמוד ר”ת של השם או שם העיר מהאלפא ביתא של אשרי תמימי דרך הנה בקשל”ה ומדרש תלפיות כ’ דצריך כל הא”ב של כל התהלים דכך קבלו… עי”ש ולפי”ז צריך שיחזרו אחר ס’ לקוטי תהלים שסידרו על סדר אלפא ביתא לזכות את הרבים’.
ובס’ ימלט נפשו (סי’ ו אות ב) הביא: נמצא בספרים ישנים גם חדשים ויקרים, שכל מי ששד”י לו המר, ומדת הדין פגעה בו בתוכחות מוסרים, ימהר יחיש לקרוא בספר איש האלהים בתהלים, כל הפסוקים המפוזרים ומסוגלים לעתות בצרה. הסגולה המשובחת המעולה לאדם לקרות כל פסוקי איש על שמו למשל אם שמו שלום, יקרא כל הפסוקים המתחילים באות ש’, ואח”כ יקרא כל הפסוקים המתחילים באות ל’, ואח”כ של אות ו’, ואח”כ של אות מ’. ונמצא כמה ס’ דכל פסוקים תהלים מסודרים סדר א”ב, למען תהי’ תפלתם שגורה בפיהם. ורבותינו ז”ל ננו עדותם ויצדקו כי טובם הם לפתוח ארובות השמים… כי כן מקובל מגאוני קדמאי שהסדר הנ”ל מסוגל הרבה על כל צרה שלא תבא”.
ואחרון חביב לחש שעבר מדור לדור אצל המקובלים שבידוע שהוא עוזר וסומך ואם אינו יודע לכווין כמו המקובלים יבקש רק בליבו ולא יוציא בפיו
לחש להרב מוהר”ר יהודה קצין זצ”ל זיע”א מח”ס מחנה יהודה
בשם ה’ אלהי האלהים ואדוני האדונים שברא עליונים ותחתונים. וברא שרפים ואופנים וחילותיהם הוא המלך האדיר, הברוך, הגדול, הגבור והנורא. ההוד וההדור. הותיק, הזך והזוכר. החומל החנון. הטוב והטהור.הישר והיחיד. הכביר הכבוש עונות. הלובש צדקות. המלך המרומם המוחל, הנורא והנשגב. הסומך והסועד, העוזר העונה בעת צרה, הפוקד עקרות, הפודה האדיר, הצדיק הקדוש ורם, הרחמן הקרוב, השלם השומר התם התומך, הוא יציל את עמו ישראל למקטן ועד גדול, מזכר ועד נקבה, מאיש ועד אשה, מעולל ועד יונק. ובכללם תציל לפלוני בן פלונית, להועיל ולהציל ולשמר ולעזר ולמלט ולפלט לפלוני בן פלונית מכל רוחין בישין, ומכל רוחין מסאבין ומכל קרין וקרינה, ומן תבע ותבעה, אשר תהיה כדמות איש או אשה או כדמות עוף מעופף ומרחף, ומארבע כתות השדים. מלילית וכת דילה, ומאגרת וכת דילה, בכח מחנות שמותיך הקדושים והטהורים דסימניהון ארגמ”ן אוריאל רפאל גבריאל מיכאל נוריאל. אתון מלאכין קדישין שמרו ועזרו ונצרו ומלטו והצילו עמו בית ישראל ובכללם תצילו לפלוני בן פלוני. מכל מין פחד ובהלה ובעתה אשר יפחד בין ביום ובין בלילה, בין בבקר בין בערב ובין בצהרים, בין בחשך בין באור, בין בביתו בין בשדה, לא יירא ולא יפחד. ולא יבהל, ולא יבעת לא ער ולא ישן, לא בחלום ולא בהקיץ, ויישן שנה של נחת ולא של צער. ולא יבעתוהו ולא יבהילוהו חלומות רעים והרהורים רעים. בכח השם הגדול והקדוש << ברוך הוא.
אנא ה’ אלהי ישראל יושב בעליונים ושליט בתחתונים. קרוב לכל קוראיך ונדרש לכל דורשיך ולכל שואליך. ומצוי למבקשיך באתי להפיל תחנונים לפני כסא כבודך. בזכות ע”ב שמותיך הקדושים ורי”ו אותיות הקדושים והטהורים דסימניהון ויעבר – ע”ב רי”ו תציל כל עמך בית ישראל, ובכללם תציל לפלוני בן פלונית מכל רוחין בישין ומסאבין, צפרירין טהירין, רחשיים שמימיים ארציים רוחניים עפרייים תמימים, הנמצאים בבתים ובחצרות, בשוקים וברחובות, בכפרים ובעירות, ובמדברות בהרים ובגבעות, במים ובימים, ובנהרות ובמקואות ובמרחצאות ברפש וטיט. ואם יראוהו אל יגיעוהו. וסתם וחתם פיהם. וקצץ רגליהם שלא להזיק לשום בר ישראל. ולא לפלוני בן פלונית, לא לו ולא ליוצאי חלציו ולא לצאצאיו מעתה ועד עולם. בכח השם דהוא רשים על עזקתיה דשלמה מלכא. דהוא גליף וחקיק.
אנא בכח השם הנזכר ינצלו עמך בית ישראל, ובכללם תציל לפלוני בן פלוני. משד ומשדה ומשדין ומשדתין, ומלילין ולילתין. ומן המזיק ומזיקין ועל ועלעולין ובלבול ובלבולין. בכח שמות הקדש ינצל מעין הרע כיוסף הצדיק דלא שלטא ביה עינא בישא. ומכל מיני גזרות קשות ורעות שבעולם. בכח שמותיך הקדושים. יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך ה’ צורי וגאלי. יברכך ה’ וישמרך. יאר ה’ פניו אליך ויחנך. ישא ה’ פניו אליך וישם לך שלום.
מתוך ספר “סגולת אמת” שיוצא בקרוב מאת הרב חיים פוקס
תגובות אחרונות