עין הרע הוא אולי הנושא הכי שכיח בכל המיסטיקה היהודית בפרט ובמיסטיקה הכללית בכלל, ישנם אין ספור לחשים, קמעים, סגולות, עשבים וחומרים וכמובן תפילות כנגד עין הרע וכיצד להסיר אותה בסופו של דבר.
בגלל שהרבה אנשים מתבלבלים מה זה עין הרע נביא הגדרה פשוטה “עין הרע” –זו קינאה בלב כל אדם (יכול להיות חבר ואפילו אב ואם) המתארת הרגשה של “למה לו יש ולי אין”
ישנם מקרים שבהם כלפי חוץ לא מובן למה אדם ניזוק מעין הרע ולהלן 2 דוגמאות:
א. אדם עני חסר אמצעים
ב. תינוק קטן שלא הזיק לשום אדם.
לגבי המקרה הראשון אמנם אין לו כסף או הוא לא נשוי בגיל מבוגר אך שמחת חיים יש לו והוא לא מראה חסרונותיו הכלכליים כלפי חוץ – אנשים יקנאו בשמחת החיים שלו ויאמרו ” תראה את פלוני בגיל כזה לא נשוי ולא חסר לא כלום תראה אותו כמה הוא שמח- זה מה שחסר היום לאנשים שמחת חיים –למה לו יש ולי אין??”
אז תשאלו אותי “והמקרה השני?” גם כאן אפילו חכמים אומרים שעין הרע יכולה לבוא מאב או מאם שמקנאים בתינוק עצמו(??!!) כן !! ממש כך. מה חסר לנו שיש לתינוק אין לו חברים רכב חדש עבודה מסודרת ?
ואנחנו? משכנתא (לאלו שזכו…) חשבונות מים חשמל טלפון פלאפון דוחות חנייה טסט לאוטו להגיע בזמן לכולל או לעבודה וגם להאכיל את התינוק הזה שרק יושב לו שם צוחק ומשתובב רגל פה ורגל שם למה לו יש ולי אין????”
אז אני לא אומר שלא צריך להיות עצובים כלפי חוץ ואני לא אומר לא להביא ילדים ח”ו אלא צריך להזהר בכל צעד שלנוולנסות ולראות את הצד היפה והטוב בכל אדם ואדם וזהי עבודת המידות האמיתית.
הרי היה קשה לחכמים איך מבקש מאיתנו הקדוש ברוך הוא “לא תחמוד”?? הרי זה רגש שיצר הרע מכניס בתוכנו רגש לא רצוני אך התשובה לכך היא על ידי שאדם מקדש עצמו לומד יותר תורה מתקרב לבורא עולם אותו יצר הרע מתרחק מאיתנו והרגש הדוחה הזה מתמעט זוהי דרכה של תורה
ועכשיו אחרי ההסבר הקצר ניגש לכותרת הדרמתית.
איך לדעת אם ינצל או ימות אדם אשר לקה בקשה מכל – עין הרע .
אמנם במשך הזמן אנו נביא בפניכם הרבה מאוד עצות איל להנצל מעין הרע אך זו היא הפעם הראשונה שבה אנו נלמד אותכם איך לבדוק אם למישהו יש עין הרע ואיך להסיר אותה.
אנו מראש מעוררים על כך שהרבה אנשים מדברים על הסרת עין הרע עם שמן ומים אך זו הפעם הראשונה שאנו מביאים לכם את הנוסח המקורי והשלם של פעולה זו אשר היתה נהוגה מימים ימימה בכל עדות עם ישראל (אפילו אשכנזים…)
“יש לקחת כלי זכוכית נקי ולרחוץ אותו בשם החולה שלוש פעמים תוך אמירת המשפט- “רוחץ אני כלי זה על שם החולה פלוני בן פלונית”.
אחר כך יש למלא את הכלי במים זכים, לכסות את ראש החולה ולומר את הפסוקים הבאים שלוש פעמים:
“אל מוציאם ממצרים ותועפות ראם לו”.
“יאכל גויים צריו ועצמותיה יגרס וחיצו ימחץ”.
“מאל אביך ויעזרך ואת שדי ויברכך ברכות שמים מעל ברכות תהום רובצת תחת ברכות שדים ורחם”.
“ברכות אביך גברו על ברכות הורי עד תאות גבעות עול תהין לראש יוסף ולקודקוד נזיר אחיו”.
“ויושע ה’ ביום ההוא את ישראל וכו’.
וירא ישראל וכו’. אז ישיר משה וכו’.
“עזי וזמרת יה ויהי לי לישועה זה אלי ואנוהו אלוהי אבי וארממנהו”.
ויסע מלאך האלוהים ההולך לפני מחנה ישראל וילך מאחריהם ויסע עמוד הענן מפניהם ויעמד מאחריהם”.
“יחי ראובן ואל ימות ויהי מתיו מספר”.
“אז ישיר ישראל את השירה הזאת עלי באר ענו לה. באר חפרוה שרים כרוה נדיבי העם במחוקק במשענותם”.
“וממדבר מתנה וממתנה נחליאל ומנחליאל במות ומבמות הגיא אשר בשדה מואב ונשקפה ע”פ הישימון”.
“בן פורת יוסף בן פורת עלי עין בנות צעדה עלי שור”.
“שיר למעלות אשא עיני אל ההרים מאין יבוא עזרי “וכו’.
תגובות אחרונות