נעתקה מכתב ידו של מוהרח”ו זצוק”ל
———————————————–
מל”ה פא”ג נר”ק יד”ל הב”ק מז”ה וה”ב יא”ה על”ו
מל”ה פא”י נק”ם יר”ל הב”ח מז”ר וה”ב יא”ה על”ו
שתביאו חפץ והרהור טוב ודעת ורצון בנפש (השופטים)………………………………….. פב”פ ובליבו ובלב עוזריו וסומכיו ומסייעיו ובלב כל מדברר (ובפרט עורכי הדין התובעים)…………………………………………
להתיר לפב”פ ממאסרו ולהוציאו לשלחו ולהניחו הוא וכל אשר לו.
וסבב סביבותיו הטובות שיצא מהרה מכל תפיסה ומאסר ויבוא שלם בגופו ובממונו ולא יחסר לו דבר. לא לו ולא לאוהביו ולא שום דבר בשבילו. ולא יהיה כח ורשות ושהות ויכולת ופנאי וחפץ ורצון לא לפב”פ (התובעים והשופטים) ולא למשרתיו ולא למסייעיו להזיק לפב”פ, לא לענותו ולא לייסרו ולא לאסרו ולא להלקותו ולא לביישו ולא להכלימו ולא לצערו ולא לחסרו ולא למנוע ממנו כל מאכל ומשתה ולבוש ולא לגרום לו רעה ולא להעמידו במקום שאינו הגון ולא לעקם ולעכב רצונו ולא להמיר את חפציו ולחוש להתירו ולהניחו ולפייסו ולהנהיגו ולהוליכו ולהביאו במקום הטוב לו בהשקט ובבטחה שמח וטוב לב מבלי חסרון ועיכוב והשמטה.
וכל מי שהזיק והרע לו יראה מהם נקמה גלויה ומפורסמת כדכתיב, הוֹצִיאָה מִמַּסְגֵּר נַפְשִׁי לְהוֹדוֹת אֶת שְׁמֶךָ בִּי יַכְתִּרוּ צַדִּיקִים כִּי תִגְמֹל עָלָי.
“יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְהֹוָה צוּרִי וְגֹאֲלִי”
בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת-יְהוָה יְהוָה אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ: עטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה: הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם-עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל-כַּנְפֵי-רוּחַ: עשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרֲתָיו אֵשׁ לֹהֵט: יָסַד אֶרֶץ עַל-מְכוֹנֶיהָ בַּל-תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד: תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל-הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם: מִן-גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן-קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן: יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל-מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם: גְּבוּל-שַׂמְתָּ בַּל-יַעֲברוּן בַּל-יְשֻׁבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ: הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן: יַשְׁקוּ כָּל-חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם: עֲלֵיהֶם עוֹף-הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ-קוֹל: מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ: מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן-הָאָרֶץ: וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב-אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב-אֱנוֹשׁ יִסְעָד: יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יְהוָה אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע: אֲשֶׁר-שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ: הָרִים הַגְּבהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶּה לַשְׁפַנִּים: עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ: תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ-תִרְמשׂ כָּל-חַיְתוֹ-יָעַר: הַכְּפִירִים שׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם: תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל-מְעוֹנתָם יִרְבָּצוּן: יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבדָתוֹ עֲדֵי-עָרֶב: מָה-רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יְהוָה כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ: זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם-גְּדלוֹת: שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק-בּוֹ: כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ: תִּתֵּן לָהֶם יִלְקטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב: תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל-עֲפָרָם יְשׁוּבוּן: תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה: יְהִי כְבוֹד יְהוָה לְעוֹלָם יִשְׂמַח יְהוָה בְּמַעֲשָׂיו: הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ: אָשִׁירָה לַיהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי: יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה: יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן-הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת-יְהוָה הַלְלוּיָהּ:
באדיבות מכון “סגולת אמת” בראשות הרב חיים פוקס שליט”א
פירוש הצו”ק ח”פ לשמות הקודש
פא”ג – אל פניו אוכיח גם הוא לי ישועה .(איוב יג טו)
יד”ל – כה אמר יקוק דינו לבוקר משפט והצילו גזול מיד עושק. (ירמיה כג יב)
יד”ל ע”א – יהי דרכם להם כחלקלקות. (שם)
יא”ה על”ו – זה עני קרא וידוה שמע ומכל צרותיו הושיעו.
תגובות אחרונות